Rabu, 6 Julai 2011

Episod 4 Memberi Peluang Kedua

           Syawal tiba lagi. Hari insan lain bergembira, tapi bagi aku, xde apa-apa perasaan pun.Terkenang raya tahun lepas bersama dia. Tapi raya tahun ni aku is single but still not available.. huhu..
Malam raya ke dua,  aku berkurung je dalam bilik. Tiba-tiba kedengaran bunyi motorsikal yang agak banyak. Rupa-rupanya member aku dan member si dia merangkap member-member aku juga datang. Buat apa?? Datang nak beraya la oii.. Nak buat apa lagi.. hahaha...soalan bodoh!!


          Si dia tak kelihatan. Ye la.. Buat apa la dia nak datang umah aku kan.Siapa lah aku kan. Tapi hati meronta mengharap dia datang... Hampa.. Walau masih dalam kemurungan. murung lah sangat..aku layan member-meber aku.diorang datang takkan nak buat muka 10sen kan.. Tiba-tiba sorang member ni bersuara. Dia ajak aku join diorang. Nak naik apa?? Naik Motor la oii..Naik ape lagi..huhu.. Ikutkan hati, malas la. Tapi entah kenapa akhirnya aku setuju nak join diorang.


           Beep.menanda kan ada mesej baru masuk.nama dia terpapar. "awak buat apa? kat mana?" so funny. selama 3 bulan dia tak hiraukan aku, tiba-tiba SMS tanya aku buat apa. Walaupun jantung aku DUP DAP DUP DAP,  aku replay. "join member pegi raya umah member yang lain.kenapa?" konon buat temberang.padahal.... dia replay lagi. "dengan siapa? naik apa?" aku replay lagi, "naik motor ngan dotdotdot". 1 SMS sampai lagi.. "sekarang kat mana?" saje aku taknak replay.nak bagi dia panas dulu.aku tau mesti dia jelous aku cakap aku naik moto ngan member lelaki. Dia call.. Saje aku taknak angakt. 


          Ada dalam 30 minit macam tu baru aku replay. "aku kat umah ez***". datang 1g 1 sms  "nanti saya hantar balik umah". tak lama kemudian dia muncul. member yang lain jemput dia naik.So masa nak balik aku bagitau kat member yang lain yang aku dia nak hantar aku balik. Semua member yang ada yang faham dan tahu jalan cerita kami memberi kebenaran dan aku minta diri untuk balik ikut dia.


          Masa dia hantar aku balik rumah, aku sempat tanya. Kenapa buat aku macam tu? so sekarang kenapa cari aku? dia cakap, "saya minta maaf.saya tersalah nilai. saya nak kita macam dulu.pliz".. Aku diam..
Selepas beberapa minggu aku berfikir, aku terima dia kembali. Aku cuba untuk jadi macam dulu walaupun hati ku belum sembuh.tapi aku sangat sayangkan dia.Aku cuba memberi dia  dan diri ku sendiri peluang kedua.


          Kami mulakan hubungan baru, aku cuba lupakan masalah lalu. Namun hubungan kali ke dua tidak sama seperti mula-mula dulu. walau kami berusaha untuk seperti dulu, kami tetap tak mampu.

1 ulasan:

Iffah Afeefah berkata...

Npe pulak baik ngn die

Ish